loader
Foto

(P) Contra-publicitatea: o metodă eficientă în reducerea impactului avut de reclamele pentru jocurile de noroc

RECOMANDARI

Publicitatea este modul în care este atrasă atenția asupra unui lucru, mult mai ușor și mai rapid. Avantajele asociate acesteia sunt multiple. Unul din cele mai semnificative constă în faptul că mesajul ajunge simultan la un număr foarte mare de persoane. Apoi, o reclamă bine creată poate spori numărul de vânzări dacă este promovat un produs sau serviciu.

 

Reclamele sunt relevante și în jocuri. Industria jocurilor de noroc o utilizează în mod eficient. E modul în care se poate găsi rapid un bonus fără depunere la jocuri populare. Site-urile de informare funcționează în paralel cu publicitatea. Aduc în prim plan numeroase informații utile despre bonusuri, dar și  despre cazinourile active pe piața din România.

Publicitatea este indispensabilă în jocurile de noroc. Este unul din modurile în care este atrasă atenția jucătorilor sau a potențialilor viitori jucători. Legea a venit cu anumite limitări în această privință, pentru a asigura o grijă echitabilă față de cei dependenți. O metodă de a minimaliza impactul acesteia asupra audienței este contra-publicitatea.

Ce este contra-publicitatea?

În fapt, contra-publicitatea este modul prin care se răspunde unei alte reclame sau formă de publicitate. Poate îmbrăca forma unei parodii, subliniind alternativa într-un mod plăcut. Aceasta abordează un punct de vedere opus celui inițial, de aici reieșind numele său. De obicei, subiecte abordate sunt controversate, așa cum sunt jocurile de noroc.

Noul mod în care pot fi abordate jocurile de noroc

Contra-publicitatea poate fi utilizată în interesul jucătorilor de pe platformele de joc. Pot oferi capacitatea de a interpreta realist reclamele atractive despre jocurile de noroc. Este un lucru ce ar putea fi valorificat. Este deja apreciat în Marea Britanie, mai ales că se anunță majorări de taxe în industrie. Drept urmare, este necesar ca gradul de conștientizare al jucătorilor să crească.

Studiul ce a evidențiat relevanța implică partea britanică. A fost studiat mediul de jocuri de acolo, publicitatea fiind una amplă. Analiza a subliniat faptul că un spectator de nivel mediu vizualizează pe puțin 1.500 de reclame anula. Acestea fac referire la jocurile de noroc, inclusiv la operatori și la jocurile lansate.

O ramură a jocurilor în care publicitatea are mai mult impact este cel al pariurilor. În timpul marilor campionate, reclamele sunt mai des difuzate. Utilizarea contra-publicității ar fi un mod eficient de contrabalansare a impactului avut. Menținerea unui echilibru va contribui și la o echilibrare a problemelor de dependență.

Informațiile oferite de studiile efectuate

Studiul a fost efectuat într-un parteneriat între Marea Britanie și Australia. Din partea Marii Britanii a fost implicată Universitatea Swansea. De partea cealaltă, Universitatea Bristol și Universitatea CQ au reprezentat Australia. Proiectul de cercetare a fost unul finanțat de un grant. A fost oferit de Forul Academic pentru Studiul Jocurilor de Noroc și a Schimbului de Cercetare a Jocurilor de Noroc din Ontario.

Cercetarea s-a desfășurat online, într-un stil randomizat. Au fost implicați 1.200 de jucători, ce au vizionat un videoclip. Acesta a crescut scepticismul audienței față de jocurile de noroc. Cele mai relevante rezultate obținute au constat în faptul că:

Modul de percepție a jocurilor de noroc este influențat

Videoclipul de contra-publicitate au influențat modul de percepție. Implicit, a scăzut și interesul față de ofertele publicitare ale cazinourilor. Videoclipul utilizat imita tacticile specifice acestei industrii. Doctorul Jamie Torrance nu a promovat atractivitatea jocurilor, ci a expus strategiile utilizate de industrie. Cu ajutorul exemplelor sub formă de satiră și a artei vizuale, videoclipul a căpătat forma dorită.

Schimbarea punctului de vedere contrează

Participanții au fost implicați în acest experiment online. Aceștia au vizionat videoclipul doctorului Jamie Torrance. Drept rezultat, scepticismul față de reclame a crescut. De la sine, nu au mai găsit la fel de atrăgătoare industria și recompensele sale. Experimentul a avut efect chiar și la o lună de la încheierea sa. Punctul de vedere al participanților a fost schimbat, ajungându-se mai târziu la rezultate diferite față de cele luate în mod obișnuit.

Studiul a obținut rezultatele scontate

Încă din prima fază a proiectului, s-a pus accent pe puterea de valorificare a contra-publicității. Obiectivul se axa pe contracararea efectului transmis de reclamele specifice industriei jocurilor de noroc. Deși nimic nu era garantat, acesta era țelul propus. Drept urmare, cercetarea a fost una obiectivă, iar rezultatele au fost cele dorite.

Dr. Torrence a descris reclamele din jocurile de noroc ca fiind un efort al industriei de a atrage atenția. Reclamele TV de numai 30 de secunde și ferestrele pop-up din online sunt ancore către lumea jocurilor. Utilizatorii tind să le găsească atractive, mulți ajungând să exploreze cazinoul prezentat. Atractivitatea reclamelor este întocmai lucrul ce trebuie contracarat în mod elegant.

La încheiere

Studierea contra-publicității este primul pas spre o abordare nouă a jocurilor de noroc și a problemelor de dependență. Rezultatele obținute sunt încurajatoare. Participanții au dat dovadă de un scepticism mai mare vizavi de reclamele cu jocurile de noroc. Mai mult, 21% din ei au ajuns să renunțe de tot la explorarea ofertelor bune, cu pariuri gratuite. Industria jocurilor este un domeniu ce are nevoie de astfel de abordări, caracterizate de noutate și obiectivitate.

 

Foto: freepik.com

Logo

 
Sărbătorile de iarnă în Bucovina (I)

Sărbătorile de iarnă care fac parte din calendarul popular, sunt poate cele mai spectaculoase şi relevante pentru cultura spirituală a poporului ...

Tehnicile psihologice, încă implementate cu reticență în rândul sportivilor

Deși toată lumea din lumea sportului — de la antrenori la fani — acceptă ideea că „totul se joacă în minte”, există un paradox uriaș: în ...

Explozie de energie pe scena TVR: Andreea Bălan în programul de Revelion 2026

În noaptea de Revelion, Televiziunea Română aduce în fața publicului un show plin de culoare și energie! Cu energia care a consacrat-o și cu o ...

Crăciun de poveste cu Paul Surugiu FUEGO, la TVR 2

Ediții speciale „Drag de România mea!” și concertul pop-simfonic „Cântec nesfârșit”, în premieră, de sărbători

Irina Loghin, 60 de ani de carieră sărbătoriți într-o ediție specială „Petrecere... cu cântec”, de Crăciun, la TVR 1

O seară-eveniment dedicată uneia dintre cele mai iubite artiste ale folclorului românesc, joi, 25 decembrie, de la ora 21:00.

Teologul Gheorghe Remete, la

TVR Cultural şi Academia Română intră în "Dialoguri Academice" duminică, 21 decembrie 2025, ora 13:00, cu teologul şi scriitorul GHEORGHE ...

Duminică, 21 decembrie, de la ora 23:00, la TVR Cultural, Doru Ionescu vă propune o ediție specială "Remix": Valeriu Sterian – 25 de ani de ...

Parlamentul European: Mobilitate totală pentru a descuraja orice agresiune externă

Parlamentul European a adoptat miercuri, 17 decembrie, o rezoluție care promite să schimbe radical modul în care trupele și echipamentele de ...

„TVR a fost primul meu pas în televiziune” – Nico, invitată la „Televiziunea Română prezintă: Revelion 2026”

Energie, forță și pasiune sunt ingredientele cu care Nico urcă pe scena Televiziunii Române în noaptea dintre ani. Nico, una dintre cele mai ...

Pe urmele Regimentului 89, în 1941, în lupta cu „evreii comuniști”. Interviu cu cercetătorul Marius Cazan (Institutul „Wiesel”): Să fim atenți ce recuperăm din istoria națională

Implicarea în Pogromul de la Iași, „vânarea” cetățenilor evrei barasabeni, cei mai mulți femei și copii, ce au sfârșit uciși sumar sau deportați, ...

Sportivii de succes, modele aspiraţionale pentru milioane de copii şi tineri

Departe de a fi doar niște simpli atleți care doboară recorduri sub luminile reflectoarelor, marii campioni devin adevărați arhitecți de visuri ...

Sâmbătă, 20 decembrie, de la ora 17:30, la TVR 2, vă invităm să urmăriți ultimul reportaj de călătorie "Cap Compas" din acest sezon.

Roxana Zamfirescu: „Ar trebui să împărțim contemporaneitatea în «înainte și după internet și telefonie mobilă»”

Cu o carieră de peste două decenii în jurnalismul de televiziune, Roxana Zamfirescu a devenit un nume respectat în peisajul media din România, ...

Mihai Trăistariu, un moment de suflet pentru aniversarea TVR la „Revelion 2026”

În anul aniversar în care Televiziunea Română împlinește 70 de ani, programul „Televiziunea Română prezintă: Revelion 2026” de la TVR 1 reunește ...

Tulcea, orașul cu 14 lumi. Nouă ediție „Exclusiv în România”, la TVR 1

O ediție caldă, multiculturală, vie, la „Exclusiv în România”, pe TVR 1. Cristi Tabără și Ilinca Ciobanu ajung în orașul celor 14 etnii. Ce ...