VICTIMELE INIMII

TVR.RO | actualizat: Luni, 27 August 2018
O SOACRĂ (1883)
victimele inimii

după piesa O soacră de I.L.Caragiale

distribuție: Alexandru Peruzeanu: Valentin Mihalache; Iulia : Iulia Dumitru; Fifina Fințescu: Ana Sivu Daponte; Ulise Furtunescu: Cosmin Crețu; Victor: Cristian Neacșu; Liza: Emilia Manea

Scenografia - Carmen Rasovszki; regia muzicală - Mihaela Constantinescu; șef de producție - Octav Lungu; redactor - Doina Teodoru; imaginea - Aurel Pițigoi; editor - Constantin Marciuc; regia de emisie - Gini Ignat; producător - Sanda Vișan

Realizator, adaptare tv, regia artistică: Dominic Dembinski

„Scrisă în 1883, piesa  O soacră – rebotezată de noi Victimele inimii este una dintre primele, încă timidele opuri teatrale caragialești ce poartă totuși amprenta satirică de neegalat a maestrului, chiar dacă nu cu suflul comic și dramatic al pieselor mari. Tipărită o singură dată, un copil literar vitreg al maestrului, nu a beneficiat decât de câteva reprezentații la Teatrul Național din București, după care nu a mai fost jucată niciodată. Nu a fost jucată nici  în ultima sută de ani aproape deloc, astfel că premiera noastră este una absolută, întregind acum spectacologia caragialescă abordată de Televiziunea Română atât în ceea ce privește montările proprii dar și preluările, sub forma unei restituiri ce a omagiat Anul Caragiale. Teleplayul este o adaptare filmată într-un decor real, datorită amabilității domnului Ion Antonescu. Un decor unic, holul unui hotel de lux devine locul unei sarabande de situatii şi acţiuni ce propune de la poante chapliniene până la o suculentă comedie de moravuri. Șase personaje  - interpretate cu vervă și aplomb comic de tinerii și talentații actori ai Teatrului Masca - îmbarcate într-un carusel de întâmplări comice își definesc statutul de păpusi, măști îndrăgostite, fiecare iubind la nemurire pe celălalt dar acoperit de masca ipocriziei, nu reușesc să comunice și să își găsească până la urma happy end–ul previzibil. Plutește în aer parfumul visului unei nopți de vară shakespearian, prin dese schimbări de situație și prin amoruri crâncene, dar cel mai mult, structural și tematic seamănă cu episodul pilot al unei telenovele contemporane, din acelea care ne poluează inteligența dar care, în versiunea noastră sfârșește tragi-comic, salvând parodic miza facilă a intrigii unei piesei bulevardiere totuși excelent scrise!"

Dominic Dembinski