TVR investeşte în creşterea calităţii serviciului public - European Broadcasting Union recomandă o nouă abordare în era digitală

| actualizat:
_DRD0045.JPG
e5.jpg
t1.jpg
z1.jpg
_DRD0045.JPG
e5.jpg
t1.jpg
z1.jpg

Televiziunea Română (TVR) regândeşte modul în care îşi îndeplineşte rolul de serviciu public în contextul evoluţiei rapide a tehnologiilor care schimbă felul în care oamenii consumă informaţia şi divertismentul.

Pentru a rămâne un reper în jurnalismul şi producţia de televiziune din România, TVR a demarat - începând din acest an - un program de parteneriate strategice cu diverse organizaţii media şi universităţi de prestigiu din România şi străinătate. În urma acestui program - care include sesiuni de training, schimb de experienţă şi stagii de practică - experienţa şi know-how-ul profesioniştilor din TVR vor fi mai bine valorificate pe termen lung, beneficiarul final fiind consumatorul de media.

Astfel, TVR urmează recomandările European Broadcasting Union (EBU), cea mai mare asociaţie a televiziunilor şi radiourilor publice din Europa, în vederea adaptării jurnalismului public la era digitală: televiziunile publice ar trebui să pună mai mult accent pe programele şi serviciile de calitate pe care le oferă, dar să şi construiască o strategie de comunicare participativă, în care telespectatorii să devină generatori de informaţii.   

În acest context, Nathalie Labourdette, head of the EBU International Training Unit, a fost prezentă la TVR, pe 9 martie, pentru a discuta cu jurnaliştii de ştiri despre misiunea televiziunilor publice în era digitală. Oficialul EBU a arătat paşii prin care o televiziune publică poate crea un spaţiu de comunicare în care oamenii să aibă încredere, prin plus-valoarea pe care o aduce pe piaţă. Această plus-valoare o aduc nu numai programele, ci şi serviciile de calitate oferite.

Training-ul este o componentă importantă a activităţii EBU, care facilitează accesul profesioniştilor media la o mai bună cunoaştere a schimbărilor tehnologice şi comerciale, astfel încât aceştia să îşi valorifice mai bine talentul creativ, prin instrumentele şi soluţiile oferite.

Din 1999 de când există, EBU International Training Unit a pregătit peste 3.600 de oameni din media, din 27 de ţări.

„Acest program de parteneriate pe care îl punem acum pe picioare vine ca un răspuns firesc la întrebarea ", a declarat Alexandru Lăzescu, Preşedinte-Director General al TVR. „Ne propunem să devenim un centru releu pentru mass-media româneşti. Acesta este aportul TVR, ca parte a misiunii publice asumate, la dezvoltarea societăţii informaţionale din România."

Una dintre priorităţile lui Lăzescu, la instalarea sa în funcţie (iulie 2010), a fost crearea unei structuri în care jurnaliştii experimentaţi să poată împărtăşi celor nou-veniţi în media din experienţa lor. Celelalte obiective ale lui Lăzescu - singurul preşedinte cu experienţă directă în managementul de presă din istoria TVR  - sunt: reducerea risipei, definirea unei identităţi clare a canalelor şi atragerea de fonduri europene pentru digitalizarea arhivei TVR şi pentru crearea unei platforme interne de formare profesională.

 ***

Pentru mai multe informaţii despre EBU International Training Unit şi Nathalie Labourdette, accesaţi:

http://www.ebu.ch/en/union/ebu_at_work/nathalie_labourdette.php