TVR, în topul audienţelor cu dezbaterea „Un preşedinte pentru România"

TVR.RO | actualizat: Miercuri, 30 Aprilie 2025
Confruntarea istorică a candidaților la primul tur al alegerilor prezidențiale, organizată de Televiziunea Română marți, 29 aprilie 2025, la Palatul Cotroceni, a plasat TVR în fruntea celor mai urmărite televiziuni din România. Un milion de telespectatori au vizionat cel puțin un minut din dezbaterea de pe TVR1.
Foto dezbatere Cotroceni 29 aprilie 2025

Televiziunea publică a reunit 10 dintre candidații la fotoliul de la Cotroceni într-un maraton jurnalistic de excepție, de peste trei ore, moderat de jurnaliștii Marian Voicu și Ramona Avramescu sub genericul „Un președinte pentru România". Evenimentul a beneficiat de o amplă acoperire media, fiind preluat de numeroase televiziuni naționale: PRO TV, Antena 3 CNN, Digi 24, EuroNews, Prima News, România TV, Realitatea Plus, B1 TV, Metropola TV, precum și pe platformele online ale Radio România, Hotnews și Adevărul.

Aproape 1.300.000 de telespectatori au urmărit producţia Televiziunii Române pe toate posturile care au preluat emisia TVR, pe segmentul Naţional 18+, între orele 19.30-22.53 (8,9% rating şi 22,6% share), dintre care aproximativ o treime (440.000) au ales canalele TVR 1 şi TVR INFO. În acelaşi interval, pe targetul Urban 18+, televiziunile care au difuzat confruntarea candidaţilor organizată de televiziunea publică înregistrau, cumulat, un rating de 10,6% şi o cotă de piaţă de 27,6%.

TVR 1 s-a clasat în top 5 în rândul televiziunilor, marţi, 29 aprilie, în intervalul de transmisie a dezbaterii, atât pe targetul Naţional 18+, cât şi pe segmentul Urban 18+, aproape 1.000.000 de telespectatori vizionând cel puţin un minut din confruntarea candidaţilor la preşedinţia României. Cel mai urmărit moment al dezbaterii a fost înregistrat la TVR 1 la ora 22.21, când aproape 500.000 de telespectatori urmăreau „Un preşedinte pentru România" (target Naţional 18+).

Posturile televiziunii publice, TVR 1 şi TVR INFO au înregistrat un rating cumulat de  3,7% şi o cotă de piaţă de 9,7 procente pe targetul Urban 18+. Totodată, 440.000 de telespectatori au urmărit, în medie, în fiecare minut, dezbaterea, la TVR 1 şi TVR INFO, marţi, 29 aprilie, în intervalul orar 19.30 – 22.53 (3% rating şi 7,7% share, cumulat pe ambele staţii, la nivel Naţional 18+).

Dezbaterea TVR a fost urmărită cu interes şi în mediul online unde a înregistrat aproape 467.000 de vizualizări în social media (Facebook şi Youtube) şi peste 2 milioane de vizualizări pe site-urile TVR şi ale altor organizaţii care au solicitat preluarea semnalului. Dintre acestea, aproape 30.000 de persoane au urmărit confruntarea candidaţilor pe platforma TVR+.

Dezbaterea organizată de TVR s-a desfășurat într-un cadru simbolic - Sala Unirii de la Palatul Cotroceni, locul de muncă al viitorului președinte. La eveniment au participat jurnaliști TVR, reprezentanți ai organizațiilor media care au solicitat preluarea transmisiunii și prezența la dezbatere, dar și personalități marcante din cultură, sport, mediul academic, medicină, antreprenoriat și societate civilă. Prin prezența acestor personalități, precum și prin alocuțiunea Președintelui Director General al SRTv, Dan-Cristian Turturică, Televiziunea Română a subliniat responsabilitatea pe care candidații la Președinția României o angajează, prin declarațiile și pozițiile adoptate, în fața întregului electorat român.

„Succesul dezbaterii «Un președinte pentru România» confirmă misiunea fundamentală a Televiziunii Române de a fi un pilon al democrației românești. Prin organizarea acestui eveniment de anvergură națională într-un cadru simbolic pentru statul român, am demonstrat angajamentul TVR față de informarea corectă și imparțială a publicului în momente decisive pentru viitorul țării. Audiența record înregistrată reprezintă o validare a eforturilor noastre de a oferi un spațiu de dialog constructiv, unde toate vocile politice semnificative pot fi auzite. Mulțumim tuturor partenerilor media care au contribuit la amplificarea acestui mesaj democratic și cetățenilor care au ales să fie martori la acest moment definitoriu pentru societatea românească", a declarat Președinte-Director General al SRTv, Dan-Cristian Turturică.

Producția TVR a beneficiat de interpretare în limbaj mimico-gestual, asigurând accesibilitatea pentru persoanele cu deficiențe de auz.

 

'*Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din universul targetului analizat.

**Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).

Sursa: Kantar Media, date prelucrate SRTv