HOTĂRÂREA CONSILIULUI DE ADMINISTRAŢIE NR.87 DIN DATA DE 24.09.2010

| actualizat:
In temeiul prevederilor art.27 din Legea nr.41/1994, republicata, cu modificările şi completările ulterioare;
In conformitate cu misiunea sa de serviciu public de interes national, Societatea Romana de Televiziune reprezinta cel mai mare producator si difuzor de programe de televiziune din piata romana de profil. Intreg spectrul realitatilor social-politice, economice si culturale, interne si internationale, precum si obiectivele generale de divertisment, educatie si stiinta, sunt acoperite printr-o varitate de peste 150 de formate si genuri de emisiuni, cu frecventa zilnica sau saptamanala, difuzate pe cele 7 canale de emisie centrale, terestre si prin satelit, aflate sub sigla TVR: TVR 1, TVR 2, TVR 3, TVR Cultural, TVR International, TVR Info, TVR HD. In acelasi timp, alte zeci de titluri de programe (peste 50) sunt produse si difuzate cu frecventa mentionata anterior de cele 5 studiouri teritoriale TVR, atat pentru audienta regionala, cat si pentru cea nationala.
Pentru ca un astfel de "colos media" sa reziste pe o piata concurentiala afectata din plin de criza financiara interna si internationala, in care lupta pentru resurse a devenit din ce in ce mai dura, devine imperios necesar ca sistemul de management si structura organizatorica sa fie una moderna si performanta.
Altfel spus, indicatorul de performanta al TVR este reprezentat de un mix "calitate-cantitate" in a carui ecuatie au roluri la fel de importante atat numarul de telespectatori per unitate de timp si cota de piata, cat si gradul de satisfacere a celor mai exigente cerinte calitative.
Managementul institutiei propune un set de masuri organizatorice cu caracter de urgenta, insotit de un calendar de punere in aplicare a acestora, menite sa readuca SRTv in stare de functionare in sistem de management integrat.
La solicitarea Preşedintelui Director General al SRTV a fost realizată, în perioada 01.07.2010-01.09.2010, o analiză a fluxurilor de producţie şi a relaţiilor interdepartamentale, în scopul perfecţionării sistemului de organizare , a politicilor ede marketing şi autopromovare precum şi a eficientei exploatării spatiului publicitar al SRTv, a veniturilor obţinute din vânzarea acestuia.
In urma acestei analize s-au constatat o serie de probleme care perturbă activitatea curentă şi fac mai dificil actul managerial în principalele nivele de management(programe, editorial, achiziţii, drepturi de autor, arhivare, urmarire bugete, selectarea şi managementul resurselor umane şi tehnice, marketing, etc).
Lipsa unor mecanisme de organizarea muncii, supraveghere si control a alocatiilor din bugetul societătii pentru cheltuieli de investitii, achizitii, de producţie, urmărire a producţiei a generat o creştere a consumului de creând un deficit considerabil la data prezentei.
Analizele economice financiare de care actuala conducere a luat cunoştinţa reflecta un raport negativ în ce priveşte cheltuirea cu eficienţă a veniturilor SRTv ,conduc la concluzia necesitătii unei reorganizări a SRTv, necesitatea punerii unor noi baze în managementul acesteia având drept scop ducerea la îndeplinire a mandatului conferit de legea de organizare şi funcţionare a SRTv, de realizare a obiectului de activitate al acesteia.
Având in vedere cele mentionate mai sus, Conducerea Societatii Romane de Televiziune propune o reasezare organizatorica a structurilor din institutie, care sa vizeze, in principal:
- Optimizarea fluxurilor de productie / eliminarea blocajelor de work-flow
- Crearea de structuri de strategie de trust
- Crearea de strategii integrate
- Crearea de structuri de dezvoltare
- Eficientizarea managementul ui resurselor / reducerea costurilor / bugetare reala,

Având în vedere considerentele de mai sus se constata ca necesar şi oportun :

1-necesitatea şi oportunitatea reconfigurării structurilor organizatorice a SRTV- prin constituirea de noi nivele de management, desfiinţarea şi înfiinţarea de noi structuri;
2- necesitatea unei mai flexibile armonizari a raporturilor interdepartamentale având ca scop o mai bună folosire a resurselor umane şi materiale ale societăţii;
3-necesitatea aducerii structurilor din SRTv mai aproape de obiectul de activitate aşa cum este definit prin legea de organizare şi funtionare;
4-necesitatea sporirii gradului de comunicare interdepartamentală si cu exteriorul;
5-oportunitatea stabilirii unui nou flux de producţie la care participantii să aibă o răspundere bine definită şi care şa stimuleze toţi participantii la aceasta;
6- necesitatea unui management în care implicarea decidenţilor, dar şi a executanţilor să fie directa si participativă;
7-necesitatea optimizării fluxurilor de producţie şi îmbunătăţirea calităţii programelor TVR din punct de vedere al continutului editorial;
8-instituirea unor niveluri de autoritate clara în cadrul corpului editorial, prin configurarea unor redacţii tematice;
9-reaşezarea fluxurilor decizionale şi operationale pornind de la producerea şi difuzarea programelor şi eliminarea suprapunerilor între atrinuţiile corespunzătoare diferitelor funcţii împlicare în selecţionarea şi difuzarea programelor.
10-creşterea interesului tuturor factorilor de decizie din SRTV în vederea gospodăririi banului societăţii;
11-reconfigurarea aparatului de lucru al Preşedintelui Director General al SRTv;
12-necesitatea unei mai bune gestionări a relaţiilor funcţionale a PDG cu Studiourile teritorile;
13-crearea unei baze de resurse umane ce va asigura schimbul de personal in viitor dar şi formarea profesională continuă a celui actual;
Reorganizarea vizează schimbarea parţială a structurii organizatorice a Societăţii Române de Televiziune astfel încât aceasta să corespundă activităţilor specifice de televiziune şi misiunii de serviciu public stabilite prin Legea nr.41/1994 republicată.

Reorganizarea are ca scop acordarea unei mai mari răspunderi structurilor, prin definirea/redefinirea caietelor de sarcini atât pentru structurile nou înfiinţate care sa integreze si sa fluidizeze activitatea de strategie de programe, editorială, a redacţiilor, de alocare şi urmărire a bugetelor, drepturilor de autor şi gestionare a patrimoniului arhivistic al SRTv.
Reorganizarea nu implica disponibilizarea de personal.
Ca urmare a noii strategii de reorganizare a SRTv, în vederea asigurării unei bune funcţionari a activitatii de marketing si vinzari, se vor aplica următoarele măsuri:
Consiliul de Administraţie al Societăţii Române de Televiziune adoptă prezenta hotărâre:
Art.1- Se aproba următoarele modificări ale structurii organizatorice, rezultate din reorganizarea activităţii SRTv, reorganizare necesară pentru funcţionarea eficientă a DIRECTIEI DE MARKETING SI VÂNZĂRI

1. Se aprobă desfiinţarea Direcţiei Marketing şi Comunicare de Produs precum şi Serviciile şi Compartimentele din subordine (Serviciul de Producţie Promo; Serviciul Videografică; Serviciul Comunicare, PR şi Evenimente; Serviciul coordonare vânzări; Colectiv Analiză şi Cercetare; Colectiv Mediaplanning) cu toate posturile de conducere.
2. Se aprobă înfiinţarea DIRECŢIEI DE MARKETING SI VÂNZĂRI
3. Posturile de execuţie aferente fostei structuri, vor fi transferate în cadrul Direcţia Marketing şi Vânzări, respectiv în structurile acesteia, nou înfiinţate.

4 Se aprobă înfiinţarea urmatoarele structuri:
Direcţia Marketing şi Vânzări precum şi Serviciile şi Compartimentele aferente acestei noi structuri organizatorice, astfel:
• Se aprobă înfiinţarea Postului de Director Direcţie Marketing şi Vânzări (cod 121019), transformat dintr-un post vacant de Secretar Economic (cod COR 343307) de la Departamentul Social-Politic-Economic;

5. Se înfiinţează, în subordinea directă a directorului Direcţiei Marketing şi Vânzări, următoarele posturi:
• 1 post specialist marketing (cod 241912) (post nou);
• 1 post de director de creaţie (cod 245535) (post nou);
• 1 post de Şef Serviciu Promovare (cod 122947);
• 1 post de Şef Serviciu Vânzări şi Parteneriate (cod 122947);
• 1 post Şef Serviciu Relaţii Publice şi Evenimente Speciale (cod122947);
• 1 post Şef Serviciu Grafică Video şi Design (cod 122947);
6. Se transferă, în subordinea directă a directorului Direcţiei Marketing şi Vânzări, următoarele posturi:
• 1 post de secretar-asistent director (cod343103);
• 1 post de curier (cod 915101);
7. Se înfiinţează Serviciul Promovare (19 posturi + 1 post de execuţie), în subordinea directorului Direcţiei Marketing şi Vânzări , cu următoarea structură:
• 1 post realizator emisiuni RTV(promo/cod 245512) (post nou);
8. Se transferă din Serviciul Producţie Promo în subordinea directă a directorului Direcţiei Marketing şi Vânzări, Serviciul Promovare ,următoarele posturi:
• 2 posturi copywriter publicitate (cod 245525);
• 1 post electrician iluminare film (cod 313104);
• 1 post organizator producţie (cod 347123);
• 7 posturi realizatori emisiuni RTV(promo/cod 245512)+
• 1 post redactor (cod 245113);
• 6 posturi reporteri calupare (cod 347126);
9. Se înfiinţează Serviciul Vânzări şi Parteneriate în subordinea directorului Direcţiei Marketing şi Vânzări.
10. Se transferă din Serviciul Coordonare Vânzări în subordinea directă a directorului Direcţiei Marketing şi Vânzări, Serviciul Vânzări şi Parteneriate (7 posturi) următoarele posturi:
• 2 posturi de Referent/Economist în Comerţ şi Marketing (cod 244104);
• 3 posturi de referent de specialitate marketing (cod 244703);
• 1 post agent reclamă publicitară (342901);
11. Se înfiinţează Serviciul de Relaţii Publice şi Evenimente Speciale în subordinea directorului Direcţiei Marketing şi Vânzări.
12. Se transferă din Serviciul Comunicare,PR şi Evenimente în subordinea directă a directorului Direcţiei Marketing şi Vânzări, Serviciul Vânzări şi Parteneriate (10 posturi) următoarele posturi:
• 5 posturi Specialist în Relaţii Publice (cod 244701);
• 2 posturi producător delegaţi evenimente de marketing (cod 245527);
• 1 post documentarist (cod 347117);
• 1 post referent/economist în economie generală (244102);
13. Se înfiinţează Serviciul Grafică Video şi Design în subordinea directorului Direcţiei Marketing şi Vânzări.
Se transferă, din cadrul Serviciului Videografică în subordinea directă a directorului Direcţiei Marketing şi Vânzări, Serviciul Grafică Video şi Design (11 posturi), şi următoarele posturi:
• 9 posturi designer grafică (cod 245212);
• 1 post designer grafică (cod 347127);
14. Se înfiinţează Compartiment de Strategie şi Cercetare de Piaţă în subordinea directorului Direcţiei Marketing şi Vânzări.
15. Se transferă, din cadrul Colectivului de Mediaplanning şi Colectivului de Analiză şi Cercetare, în subordinea directă a directorului Direcţiei Marketing şi Vânzări, Compartiment de Strategie şi Cercetare de Piaţă , următoarele posturi:
• 1 post de Brand Manager (cod 244707);
• 3 posturi mediaplanner (cod 245526);
• 1 post reporter (mediaplan) (cod 347126);
• 1 post analist (cod 213101);
• 1 post analist ajutor (cod 312102);
• 2 posturi de sociolog (cod 244201);
• 1 post referent de specialitate statistician (cod 212204);
• 1 post operator calculator electronic şi reţele (312201);
• 1 post secretar economic (cod 343307);
• 1 post secretar administrativ (cod 343101);
16. Se înfiinţează Compartiment Marketing şi Vânzări Teritoriale în subordinea directorului Direcţiei Marketing şi Vânzări.
17. Se transferă, din cadrul Serviciului de Videografică, Serviciul Producşie Promo în subordinea directă a directorului Direcţiei Marketing şi Vânzări, Compartiment Marketing şi Vânzări Teritoriale (4 posturi) şi următoarele posturi:
• 4 posturi de specialist marketing (cod 241921);
18. Se înfiinţează Compartiment Business Development şi Multimedia (3 posturi), în subordinea directorului Direcţiei Marketing şi Vânzări.
19. Se transferă, din cadrul Colectivului Analiză şi Cercetare şi Colectivul de Mediaplanning în subordinea directă a directorului Direcţiei Marketing şi Vânzări, Compartiment Business Development şi Multimedia (3 posturi) următoarele posturi:
• 3 posturi de manager de proiect (cod 241919);

Urmare a masurilor de desfiintare si de infiintare de structuri organizatorice, de posturi executive si de conducere, precum si dupa transferurile de posturi efectuate intre vechile si noile compartimente, rezulta urmatoarea structura organizatorica a structurii :

DIRECTIA DE MARKETING SI VANZARI
• 1 post Director de Directie (cod COR 121019), transformat dintr-un post vacant de Secretar Economic (cod COR 343307) de la Departamentul Social-Politic-Economic
• 1 post specialist marketing (cod 241912) (post nou);
• 1 post de director de creaţie (cod 245535) (post nou);
• 1 post de secretar-asistent director (cod343103);
• 1 post de curier (cod 915101).
2. Serviciul Promovare
• 1 post de Şef Serviciu Promovare (cod 122947);
• 2 posturi copywriter publicitate (cod 245525);
• 1 post electrician iluminare film (cod 313104);
• 1 post organizator producţie (cod 347123);
• 7 posturi realizatori emisiuni RTV(promo/cod 245512)+1post de execuţie (cod 245512)- (post nou);
• 1 post redactor (cod 245113);
• 6 posturi reporteri calupare (cod 347126);
3. Departamentul Vinzari si Parteneriate
4. 1 post de Şef Serviciu Vânzări şi Parteneriate (cod 122947);
5. 2 posturi de Referent/Economist în Comerţ şi Marketing (cod 244104);
6. 3 posturi de referent de specialitate marketing (cod 244703);
7. 1 post agent reclamă publicitară (342901);
4. Serviciul de Relaţii Publice şi Evenimente Speciale
8. 1 post Şef Serviciu Relaţii Publice şi Evenimente Speciale (cod122947);
9. 5 posturi Specialist în Relaţii Publice (cod 244701);
10. 2 posturi producător delegaţi evenimente de marketing (cod 245527);
11. 1 post documentarist (cod 347117);
12. 1 post referent/economist în economie generală (244102);
5. Serviciul Grafică Video şi Design
13. 1 post Şef Serviciu Grafică Video şi Design (cod 122947);
14. 9 posturi designer grafică (cod 245212);
15. 1 post designer grafică (cod 347127);
6. Compartiment de Strategie şi Cercetare de Piaţă
16. 1 post de Brand Manager (cod 244707);
17. 3 posturi mediaplenner (cod 245526);
18. 1 post reporter (mediaplan) (cod 347126);
19. 1 post analist (cod 213101);
20. 1 post analist ajutor (cod 312102);
21. 2 posturi de sociolog (cod 244201);
22. 1 post referent de specialitate statistician (cod 212204);
23. 1 post operator calculator electronic şi reţele (312201);
24. 1 post secretar economic (cod 343307);
25. 1 post secretar administrativ (cod 343101);
7. Compartiment Vânzări Teritoriale
• 4 posturi de specialist marketing (cod 241921);
8. Compartiment Business Development şi Multimedia
• 3 posturi de manager de proiect (cod 241919);
Art. 2. Se aproba noul Caietul de sarcini Direcţiei de Marketing şi Vânzări conform materialelor anexă.
Art.3 Intreaga activitate de reorganizare a structurilor SRTv aprobată prin prezenta hotarare urmeaza a fi implementata pana la data de 30.11.2010, data pana la care urmeaza sa devina efective toate masurile de reorganizare prevazute. Directorul General al SRTv poate dispune, o singura data, prelungirea termenului de implementare, fara ca prin aceasta prelungire sa se poata depasi data de 31.12.2010.
Art.4. Directorul General dispune, controlează şi răspunde de executarea prezentei hotărâri, iar Comitetul Director si Departamentul Resurse Umane raspund de punerea în executare a acesteia.
Art.5 In cursul operatiunilor de implementare, Directorul General poate dispune numirea pentru o perioada determinata, pana la ocuparea prin concurs a posturilor, a unor persoane care sa ocupe functiile de conducere nou infiintate, in scopul sprijinirii activitatii de implementare a prezentei hotarari.
Art. 6 Prezenta Hotărâre intra in vigoare astazi 24.09.2010.
Art. 7 Hotărârea a fost adoptată cu respectarea prevederilor art. 26 din Legea nr.41/1994, republicată cu modificările şi completările ulterioare;

Prezenta hotărâre a fost adoptată cu respectarea art.26 din Legea nr.41/1994, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.