Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

GOANA DUPĂ FLUTURI

TVR.RO | Vineri, 11 Octombrie 2013
GOANA DUPĂ FLUTURI (1933)


spectacol în două părți: partea I – 72’; partea a II-a – 78’
regia artistică: Mara Paşici

distribuţia: Farada – Marius Bodochi; Brustan – Alexandru Conovaru; Ciprian – Demeter Andras;  Dorin  – Razvan Banica; Rodica – Lia Sinchevici; Beatrice – Ramona Hanganu; Tastiul – Lucian Teodor Rus; Florareasa – Grigorita Rogobete; Copiii: Ana Manolescu, David Conovaru, Marco Manolescu, Mihnea Constantin Pucă

echipa: organizator producţie - Traian Andriescu; postprocesare sunet - Florin Tabacaru; regia muzicală - Mihaela Constantinescu; editor imagine - Cristian Grosu; scenografie decor - Gigi Raszovski; scenografie costume - Rodica Puca; director de imagine - Cristian Stoian; regia de montaj - Judith Georgescu; redactor - Laura Demeter; producător - Dana Andriescu.

Spectacol al Casei de Producţie TVR, 2013

Unui tânăr doctorand în ştiinţele naturii, concubin al unei modiste dintr-o mahala bucureşteană, i se iveşte „oportunitatea” de a se căsători cu o frumoasă fată de bani gata. Proiectul eşuează nu atât din cauza incompatibilităţii dintre doctorand şi milionară cât mai ales datorită compatibilităţii doctorandului cu modista. Boema nu se lasă îmburghezită.

„Spectacolul nostru îşi propune să preia cu fidelitate creatoare bucuria zburdalnică a unor personaje sclipitoare care se caută printre idealuri vremelnice şi gugumănii eterne. Patetismul, ruşinat de propria seriozitate, se deghizează în vorbă de duh. În mica mahala din Micul Paris durerea se glumeşte şi tristeţea se tace! Tinerii de atunci şi de acolo îşi ocrotesc visele cu tandreţea şi ardoarea tinerilor de pretutindeni şi dintotdeauna şi glumesc pe seama lor cu toată teama. Oamenii maturi, cei care şi-au văzut idealurile materializate, sunt ridicol de serioşi. O comedie tandră se naşte permanent din idealuri eterne şi stupidităţi vremelnice. Personajele trăiesc pe măsura unei energii debordante care nu se opreşte pentru a fi admirată ci zburdă necontenit. Florile de spirit răsar liber în răscrucile acţiunii iar fluturii din planşele de zoologie îşi iau zborul în căutarea rostului pierdut.

Piesa lui Bodan Amaru şi spectacolul nostru vorbesc cu toată bucuria, dragostea, umorul şi candoarea despre faptul că oamenii sunt frumoşi în plină acţiune, iar acţiunea cea mai frumoasă a omului este iubirea.”

Mara Paşici