TVR, finalistă în grupa Film & TV Promo la Golden Drum

| actualizat:
Mugur_Nedelescu_TVR.jpg
Roxana_Chirita_TVR.jpg
Sebastian_CheluTVR.jpg
Tudor_Chirila_TVR.jpg
Mugur_Nedelescu_TVR.jpg
Roxana_Chirita_TVR.jpg
Sebastian_CheluTVR.jpg
Tudor_Chirila_TVR.jpg
Cele trei promo-uri înscrise de TVR la Festivalul Golden Drum (Portoroz, Slovenia) au ajuns în finala concursului, la secţiunea Filmand TV Promo. Realizate de Serviciul Promo TVR, spoturile au fost dedicate: liniei de filme de top difuzate pe TVR 1, în toamna lui 2005 (The Epic), finalei Cupei Mondiale la Fotbal 2006 (The Fair Play) şi filmului „Iubiri şi Câini”/ Amores Perros (What lovers say).

Echipa: Raluca Andreica - producător promo; Florin Coman – copywriter; Damian Oancea - voice over TVR 1; Panaitescu Algeria - voice over TVR Cultural (vocea feminină din Amores Perros).

1. The Epic – Povestea (line-up de filme facut toamna trecuta)

Din diversitatea de filme incluse în spot a luat naştere conceptul de colaj, colaj de tehnici de editare, soft-ware şi materiale (imagini şi printuri), dar, cel mai important, un colaj de titluri. Îmbinând headline-urile originale ale filmelor, am dezvoltat o naraţiune la persoana a doua, bazată pe regulile empatiei. E odiseea personajului care devine privitor. Linia vizuală a spotului a fost gândită astfel încât să fie stratificată şi să aibă o aparenţă primară.

2. The Fairy-play – Fairplay (promo-ul pentru finala Cupei Mondiale din vara aceasta)

Când toate pariurile economice cad (precum acelea de-a juca pe milioane de dolari), fotbalul trebuie să se reîntoarcă la simpla plăcere de a juca, plăcerea de a juca pentru milioane de fani. De aici vine şi conceptul: fotbalul înseamnă bucurie. Bucuria jocului copiilor vine din credinţa că în spatele lucrurilor există ceva mult mai adânc. Linia spotului a urmat conceptul, editând imagini tip „înfruntare” la început şi ajungând la sfârşit la imagini de atmosferă (plecând de la „bătălie” şi până la fotbal). Fotbalul aparţine tuturor, aşa încât textul a fost scris la persoana întâi.

3. What lovers say – Ce spun iubiţii (promo pentru un film „şic” difuzat acum un an: „Iubiri şi Câini”/ Amores Perros)

Promo-ul e construit în jurul ideii că bărbaţii şi femeile folosesc aceleaşi cuvinte, dar vorbesc limbi diferite… Acelaşi text de spot a fost conceput în două limbi diferite: română şi spaniolă, ţinând cont de notorietatea filmului pe piaţa locală. Apoi, au fost suprapuse două voci: cea a femeii şi cea a bărbatului. Linia spotului respectă specificul filmelor spaniole – un accident întotdeauna stabileşte direcţia pentru tot ce urmează să se întâmple. După momentul dramatic urmează, inevitabil, introspecţia. De aici şi centrarea pe personaje, nu pe poveste. Nu au fost folosite efecte sonore, tocmai pentru a amplifica sentimentul de singurătate.

Anul acesta, au fost 95 de înscrieri la categoria FilmandTV Promo.

Festivalul de la Portoroz se desfăşoară între 1 şi 6 octombrie, şi are anul acesta 1.500 de participanţi, 50 de vorbitori şi aproape 60 de conferinţe şi seminarii despre publicitate şi media.

DEPARTAMENTUL COMUNICARE ŞI RELAŢII INTERNAŢIONALE