Noul Preşedinte-Director General al TVR, Alexandru Lăzescu, anunţă planul de redresare şi relansare al TVR

TVR.RO | actualizat: Joi, 28 Iunie 2012

Noul Preşedinte-Director General al TVR, Alexandru Lăzescu, a anunţat planul de redresare al TVR. Instalat de două luni şi jumătate în funcţia de Preşedinte - Director General al Televiziunii Române (TVR), Alexandru Lăzescu a făcut public un plan de redresare financiară şi editorială a televiziunii publice.

Potrivit Execuţiei de Venituri şi Cheltuieli, la 30 iunie 2010, TVR a înregistrat un deficit net record, de 77 milioane lei (circa 18 mil. euro, valoare calculată la cursul de schimb al BNR din 30 iunie). Veniturile totale, în acelaşi interval, au fost de 282 mil. lei, din care 190,5 mil. lei au reprezentat venituri operaţionale.

Primul obiectiv strategic din acest plan este reducerea risipei, pe termen scurt una dintre căi fiind renegocierea contractelor în derulare. Pe termen mediu şi lung, Lăzescu vizează instrumente financiare viabile pentru gestiunea bugetelor de producţie şi achiziţii de filme, seriale şi sport. ,,Am renegociat deja o parte dintre contractele mari, care au avut ca rezultat ajustarea costurilor, în medie, cu 30%. În unele cazuri, reducerea a fost şi de 50%", a declarat Alexandru Lăzescu.

Pe plan editorial, principalul obiectiv este definirea unei identităţi clare a canalelor şi o remodelare a grilelor. Regândirea modului de promovare şi de creştere a vânzărilor din publicitate sunt de asemenea prioritare.

Un al treilea obiectiv strategic al noului Preşedinte-Director General al TVR este atragerea de fonduri europene, menite să diminueze costurile (aferente sistemelor de iluminat şi energiei, printre altele), să creeze o platformă internă de formare profesionială (Academia TVR) şi să digitalizeze / valorifice arhiva TVR.

O prioritate a noului management al TVR este şi cucerirea unui nou public, tânăr şi dinamic. ,,Datorită evoluţiei rapide a tehnologiilor şi, în consecinţă, a schimbării modului în care oamenii consumă informaţia, divertismentul şi transmisiile sportive, piaţa media e într-o permanentă transformare. În contextul declinului canalelor generaliste şi al fragmentării audienţei - cu care se confruntă şi televiziunile publice din alte ţări - Televiziunea Română trebuie să ţină pasul cu noile tendinţe şi să se adapteze, creând canale tematice şi diversificând conţinutul", a spus Lăzescu. "Adaptarea la noul context media se va face simultan cu îndeplinirea misiunii fundamentale a TVR: aceea de a rămâne un serviciu în slujba tuturor românilor, din ţară şi diasporă."

În final, Lăzescu a subliniat că, dincolo de neajunsuri, instituţia pe care o conduce e în faţa unei oportunităţi unice. TVR mai are 2-3 ani pentru a-şi valorifica atuurile, a arătat el. "E adevărat, e o maşinărie complicată, cu inerţie mare, cu unele instalaţii ruginite, cu oameni descurajaţi şi demotivaţi", a explicat acesta. "Ceea ce uităm adesea, însă, e că TVR are motoare puternice, resurse de tot felul şi oameni foarte valoroşi. Sunt competitori care spun: Ferească Dumnezeu să se pornească TVR-ul!".

Vezi principalele linii ale planului de redresare şi relansare a TVR anunţat de Alexandru Lăzescu, Preşedintele Director-General al TVR, la conferinţa de presă din data de 16 septembrie 2010 - prezentare PowerPoint