Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Drept la replică solicitat cotidianului Jurnalul Naţional în urma articolului "TVR este în faliment"

| Joi, 01 Martie 2007
Mugur_Nedelescu_TVR.jpg
Roxana_Chirita_TVR.jpg
Sebastian_CheluTVR.jpg
Tudor_Chirila_TVR.jpg
Mugur_Nedelescu_TVR.jpg
Roxana_Chirita_TVR.jpg
Sebastian_CheluTVR.jpg
Tudor_Chirila_TVR.jpg
În urma articolului „Televiziunea Română este în faliment”, publicat de Jurnalul Naţional, în ediţia din data de 1 martie 2007

În urma articolului „Televiziunea Română este în faliment”, publicat de Jurnalul Naţional, în ediţia din data de 1 martie 2007, vă transmitem, în temeiul art. 69 şi al art. 70 din Legea presei nr. 3/1974, precum şi al Codului deontologic al jurnalistului, următorul drept la replică, cu solicitarea de a-l publica în aceleaşi condiţii ca şi articolul la care facem referire:

„Articolul intitulat "Televiziunea Română" publicat în Jurnalul Naţional din data de 1 martie 2007, cuprinde, pe lângă tonul tendenţios, o serie de invenţii şi afirmaţii mincinoase legate de situaţia financiară a TVR şi de activitatea instituţiei sau a conducerii. Ne surprinde că publicaţia care se laudă cu audienţa cea mai mare, la categoria publicaţii serioase în rândul cititorilor din România practică un tip de jurnalism de tip senzaţionalist şi total neconform cu realitatea.

Să explicăm:

1. Conform Jurnalului Naţional, "TVR este în faliment".

Falimentul este, potrivit DEX, Bucureşti - 1998, situaţia de insolvabilitate în care se află un comerciant, un industriaş etc., declarată de o instanţă judiciară. Ca urmare, afirmaţia nu are nicio legătură cu situaţia financiară a TVR.

2. "TVR nu mai are bani nici să plătească salariile".

Televiziunea Română a onorat la timp plata salariilor. Ieri (28 februarie 2007) a fost virat pe cardurile angajaţilor avansul lunii februarie, conform graficului normal de plăţi.

3. "la ora actuală instituţia publică se află la al doilea împrumut bancar".

TVR nu a apelat până în prezent la niciun împrumut bancar. Nici pentru plata salariilor, nici pentru a onora alte obligaţii financiare. TVR nu exclude posibilitatea apelării la credite bancare în viitorul apropiat, pentru demararea unor investiţii sau pentru retehnologizare şi nu vedem de unde atâta ură de tip proletcultist faţă de ideea creditului. Toate companiile mari apelează la credite când au diferite nevoi de dezvoltare, inclusiv companiile de media.

4. "TVR are facturi restante şi penalizări la mai multe contracte cu firme din afară. În aceste condiţii, contractele cu Formula 1 şi Walt Disney sunt pe cale de a fi pierdute".

TVR deţine în continuare drepturile de difuzare pentru Formula 1, plata către deţinătorul licenţei s-a facut în termenul prevăzut în contract. Drepturile pentru difuzarea producţiilor companiei Walt Disney sunt la TVR şi nu sunt pe cale de a fi pierdute.

5. "Tudor Giurgiu este proprietar a patru săli de cinema".

Tudor Giurgiu este doar asociat într-o firmă care face exploatarea şi managementul unor săli de cinema, ca urmare nu le deţine, ceea ce este perfect legal şi nu reprezintă niciun conflict de interese.

6. "Ioana Moldovan produce şase emisiuni la TVR".

Firma Format Factory care aparţine Ioanei Moldovan produce doar emisiunea „Lumea citeşte” pe TVR 1.

7. "o ediţie din Lumea citeşte costă nu mai puţin de 8000 E...mai ales că este produsă în TVR (toată echipa este plătită deja de instituţie)".

Contravaloarea unei ediţii a emisiunii invocate este de 4.687 de euro pe ediţie, acest cost incluzând şi cesiunea de drepturi patrimoniale de autor şi conexe pe durata contractului pentru 5 ani şi un număr nelimitat de radiodifuzări pe teritoriul României şi în afara ţării. În plus, TVR mai plăteşte pentru această emisiune 48,20 euro, reprezentând cheltuieli cu casetele, recuzita şi telefonul.

8. "o altă emisiune produsă în şi integral de TVR este Dis de seară, care cost㠄doar” 650.000 E pe sezon".

Emisiunea „Dis de sear㔠este o coproducţie TVR-REC PRODUCTION la care TVR contribuie cu recuzită, telefoane, echipă editorială: 1 producător, 1 şef producţie, 1 redactor, secretar de redacţie + echipa tehnică şi artistică a studioului, 50% contravaloarea premiilor oferite în cadrul emisiunii; figuraţie, casete etc.). REC PRODUCTION contribuie cu 3 reporteri, 2 operatori, 2 monteuri, 1 producător, 2 realizatori/prezentatori, 2 co-prezentatori. Costul emisiunii este 4.000 de euro pe ediţie plus cheltuieli directe de 216,76 euro pe ediţie.

9. "achiziţii tehnice aberante – laptopuri Macintosh, nejustificat de performante şi de scumpe pentru angajaţi".

TVR nu a ahiziţionat niciodată laptopuri marca Macintosh. Există anumiţi angajaţi ai TVR care lucrează pe astfel de echipamente, dar pe care şi le-au achiziţionat singuri.

10. "achiziţii de filme la suprapreţ de la Transilvania şi Libra Film".

TVR nu a achiziţionat niciodată licenţe de film de la compania Libra Film şi nici nu există contracte în curs de negociere cu aceasta.

Cu compania Transilvania Film, TVR a încheiat 2 contracte de achiziţii de filme (unul în 2005 şi unul în 2006), la preţuri similare cu cele achiziţionate de la alte companii distribuitoare de film naţionale sau internaţionale, iar suma totală plătită de TVR în 2006 reprezintă 0,69% din totalul bugetului alocat pentru licenţe de film în 2006 şi cea mai mică valoare achitată unei companii de distribuţie din România care activează pe piaţa locală şi care are relaţii comerciale cu TVR.

11. "fondul de salarii pentru cei 19 consilieri – un milion de euro/lună".

Preşedintele – director general al TVR are un aparat de lucru format din 5 consilieri, iar fondul de salarii pentru aceştia este de 10.083 E/lună (brut, adică sunt incluse în această sumă şi obligaţiile la bugetul de stat).

12. "Tudor Giurgiu ar trebui să ştie cel mai bine ce achiziţii are Televiziunea Română, din moment ce a participat la fiecare licitaţie publică, în calitate de preşedinte al comisiei".

Televiziunea Română a organizat în perioada iulie 2005 – martie 2007 aproximativ 110 licitaţii publice; în plus au mai fost numeroase proceduri de comparaţii de oferte.

Tudor Giurgiu a fost preşedinte de comisie în cadrul a cinci licitaţii/proceduri, considerând că sunt de importanţă majoră pentru instituţie:

- Achiziţionarea de servicii de gestionare şi vânzare a spaţiului publicitar (Licitaţie deschisă).

- Servicii de planificare, creare şi plasare a mijloacelor publicitare (campanii marketing pentru lansarea grilei de primăvară/vară TVR 1; licitaţie deschisă).

- Servicii de planificare, creare şi plasare a mijloacelor publicitare (campanii marketing pentru lansarea grilei de primăvară/vară TVR 2; licitaţie deschisă);

- Concurs concept scenografic ştiri. A fost la deschiderea ofertelor şi a fost ulterior înlocuit de o altă persoană din TVR.

- Realizare pachet grafic al site-ului TVR. Cerere de ofertă.

13. "desene animate: 30.000 de euro/oră".

Costul unei ore de desen animat este sub 3.000 euro/oră. Poate doar un lung-metraj să ajungă la suma vehiculată de Jurnalul Naţional.

Considerăm că articolul publicat de Jurnalul Naţional în data de 1 martie 2007 reprezintă o gravă prejudiciere a imaginii TVR. Înţelegem interesele de trust şi comerciale (poate uneori şi politice) cărora trebuie să se supună această publicaţie, dar nu înţelegem să acceptăm denigrarea, calomnierea şi decredibilizarea Televiziunii Române din aceste motive.

Ne întrebăm dacă prezenţa recentă în poziţii de conducere în trustul Intact (confirmată de câteva surse) a Doamnei Sabina Petre, fost director economic al TVR, demisă de către actuala conducere a Televiziunii Române pe motive disciplinare şi aflată în prezent sub urmărire penală de către Parchet pentru săvârşirea infracţiunilor de înşelăciune, delapidare şi fals în înscrisuri sub semnătură privată, nu are legătură cu retorica pseudo-comunistă a acestui articol, similară cu aceea a multor anonime şi mesaje obscure transmise pe diverse căi în media, în perioada ulterioară demiterii doamnei Petre.

Regretăm că articolul ne dezvăluie o lipsă totală de profesionalism şi o ignorare a elementarelor norme de deontologie jurnalistică. Recomandăm redactorilor Jurnalului Naţional să solicite informaţiile de care au nevoie Televiziunii Române şi să nu se bazeze pe cele oferite de surse îndoielnice, unele urmărite penal tocmai pentru înşelăciune şi fals.

DEPARTAMENTUL COMUNICARE ŞI RELAŢII INTERNAŢIONALE