loader
Foto

La a 30-a ediție, competiția SuperBlog reconfirmă că bloggingul creativ rămâne mai relevant ca oricând

RECOMANDARI

Lansată în 2008, SuperBlog împlinește în această primăvară 30 de ediții, consolidându-și statutul de cea mai longevivă competiție de blogging din România. TVR 2 este partener media al proiectului.

 

Inițial bazată pe creativitate și competiție, SuperBlog a evoluat într-o veritabilă platformă de colaborare între creatori de conținut și branduri. Cu peste 42.000 de articole publicate, 3.300 de participanți, mai mult de 500 de probe și peste 150 de sponsori implicați în cele 29 de ediții anterioare, competiția a atras o comunitate numeroasă și a creat un context valoros de dezvoltare și exprimare pentru bloggerii români.

O rampă de lansare pentru comunicatorii online și o resursă pentru branduri

Dincolo de competiția în sine, SuperBlog a devenit, în timp, o comunitate activă și o rampă de lansare pentru creatorii de conținut care aspiră să se profesionalizeze, să-și crească portofoliul și să colaboreze cu branduri relevante. Multe dintre colaborările între bloggeri și sponsorii competiției au continuat dincolo de ediția la care au participat, demonstrând valoarea conținutului bine scris, înțelegerea publicului-țintă și a misiunii brandului. De asemenea, pentru branduri, competiția este un context oportun pentru a explora perspective noi asupra produselor sau serviciilor lor, de a descoperi creatori autentici, cu stiluri variate și micro-comunități fidele.

17 ani mai târziu: aceeași pasiune, noi provocări

Contextul digital actual implică mult mai mult decât simpla prezență online. În era conținutului util, atractiv și autentic și a concurenței tot mai intense din social media și mass-media, comunicatorii online trebuie să se reinventeze pentru a rămâne actuali. SuperBlog oferă un cadru aplicat în care bloggerii scriu după briefuri reale, participă la campanii de testare de produse, își exersează abilitățile de storytelling și creează conținut conform așteptărilor brandurilor - ocazie de a evolua nu doar în blogging, ci în cadrul mai larg al comunicării digitale.

Privind retrospectiv, SuperBlog a crescut odată cu blogosfera românească. De la simple texte creative la campanii integrate, de la sute de participanți la provocări cu un grad mai mare de complexitate, competiția a păstrat același scop: să stimuleze, celebreze și premieze artiștii condeiului digital și să conecteze oamenii prin idei.

"Ediția a 30-a marchează mai mult decât un prag simbolic: este o invitație de a privi înapoi cu recunoștință și înainte cu încredere. Pentru bloggerii care s-au format aici, pentru partenerii care investesc în creativitate și în dezvoltarea comunităților, pentru toți cei care apreciază poveștile bine scrise”, declară Albert Budică, fondator SwissPlan.biz - agenția organizatoare SuperBlog și profesor de Marketing Digital și Social Media în cadrul Universidad Europea din Valencia.

Cum se desfășoară SuperBlog

Toate provocările competiției sunt opționale, bloggerii decid la care și la câte vor să concureze. Pe lângă probele de blogging pe diverse teme (precum produse alimentare, cărți, dispozitive electronice pentru traduceri automate, antreprenoriat etc.), concurenții participă și la campanii de testare de produse - în această ediție, ulei de măsline Monini, vin Beciul Domnesc și Grand Reserve, respectiv vinars Miorița. Ulterior, juriul delegat la fiecare probă evaluează și notează toate articolele și astfel desemnează câștigătorii, care vor fi recompensați cu premii în bani, produse sau vouchere. În plus, bloggerii au prilejul de a se face remarcați de specialiștii în marketing și comunicare ai sponsorilor.

Dincolo de premii și de provocarea competițională, marele câștig al SuperBlog constă în comunitatea care s-a format în jurul proiectului – o rețea de conexiuni autentice, colaborări durabile și prietenii construite în timp. În plus, competiția este completată de podcasturi și webinarii dedicate, care oferă participanților oportunități de învățare și dezvoltare în domenii precum bloggingul profesionist, content marketing, storytelling, SEO.

În ediția Spring SuperBlog 2025 sunt înscriși peste 40 de bloggeri, iar doritorii se pot alătura oricând pe durata competiției, în intervalul 1 martie - 15 mai 2025. Competiția se adresează cetățenilor români și moldoveni cu vârsta de peste 18 ani, inclusiv din diasporă, care dețin un blog în limba română cu o vechime de minimum trei luni și cel puțin 20 de articole publicate. Mai multe informații, regulamentul de participare și formularul de înscriere sunt disponibile pe site-ul www.super-blog.eu

Despre SuperBlog

Lansată în 2008, competiţia de blogging creativ și storytelling SuperBlog își continuă misiunea de a descoperi și susține noile talente ale blogosferei, precum și de a facilita colaborările dintre aceasta şi mediul de afaceri.

Proiectul a împlinit 30 de ediţii, desfășurându-se anual în perioada 2008-2012 și bianual începând din 2013, cu o ediție primăvara și una toamna. În acest interval s-au înregistrat în total peste 42.000 de articole, scrise de aproximativ 3300 de participanți la peste 500 de probe, susținute de peste 150 de sponsori.

În timp, SuperBlog a devenit nu doar cea mai longevivă competiție de blogging din România, ci și un reper pentru bloggerii pasionați de scris, creativitate, marketing, social media. Pe măsură ce se întrec și-și perfecționează condeiul digital pe teme dintre cele mai diverse, bloggerii învață aspecte legate de content marketing & SEO, câștigă premii, dezvoltă parteneriate și prietenii. TVR 2 este partener media al proiectului.

 
Observatorii internaționali notează reflectarea echilibrată a campaniei electorale pentru alegerile prezidenţiale de către TVR

Raportul preliminar al misiunii internaționale de observare a alegerilor, derulată sub egida Organizației pentru Securitate şi Cooperare în ...

Anxietatea precompetiţională în sportul de performanță

Anxietatea precompetițională în sportul de performanță este o reacție psihologică frecventă, manifestată prin stări de neliniște, îndoială și ...

Sămânța care devine punte: despre empatie și cum o cultivăm la copii

Într-o lume în care totul pare să alerge – oameni, gânduri, agende, așteptări – rămâne nevoia profundă, tăcută și adesea trecută cu vederea a ...