Campania AUZUL E UN DAR. NU-L IGNORA! Inițiată de cătreTeleviziunea Română şi Radio România, în parteneriat cu Asociaţia Audiologilor din România şi Societatea Română de Otorinolaringologie Pediatrică merge mai departe.
În România incidența hipoacuziei profunde la naștere este estimată a fi de 1:630 nou-nascuti, iar 3:1000 au grade diferite de hipoacuzie.
Hipoacuzia este o problemă socială, nu doar medicală. Nu există viață fără sunete. Fără auz nu se poate dezvolta limbajul, comunicarea este deficitară, integrarea socială devine dificilă. Răutate, izolare, singurătate. Aceasta este singura perspectivă.
Copiii hipoacuzici arată și se comportă la fel ca nou-născuții cu auz normal. Dar este doar o aparență. Cu cât intervenția este mai timpurie, cu atât recuperarea auditiv-verbală este mai ușor de obținut și are mai mult succes.
90% dintre copii cu hipoacuzii profunde nu au fost depistaţi la naştere.
Două edituri s-au alăturat campaniei AUZUL E UN DAR. NU-L IGNORA! La recent încheiatul Târg Internaţional GAUDEAMUS – Carte de învăţătură, organizat de Radio România
Editura Herald a donat banii pe care i-a incasat duminica (20.11) în cadrul evenimentelor de lansare "Explorând universul intim al femeii și al bărbatului" și "Despre realităţile copilăriei şi relaţia părinţi – copii".
Atât Herald căt și Humanitas au distribuit cumparatorilor flyerele campaniei.
O surpriză minunată a venit din partea elevilor Colegiului Național Octav Onicescu!
Aceștia au inclus afișul campaniei ”Auzul e un dar. Nu-l ignora” pe zidul simbolic al proiectelor în care cred.
Scopul acestei campanii este conștientizarea și, mai ales, echiparea maternităţilor din România cu aparatura necesară screening-ul auditiv.
Puteți ajuta prin SMS la 8834 (în valoare de 2 euro), sau prin virament în conturile
RO09INGB0000999906264136 (lei)
RO17INGB0000999906265641 (euro)