Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

ZDF, reacţie în urma scrisorii TVR

TVR.RO | Miercuri, 05 Decembrie 2018
Postul public german a reacţionat pozitiv, anunţând modificarea materialului despre unirea Transilvaniei cu România.

În urma scrisorii transmise de PDG al TVR, Doina Gradea, Directorului General ZDF, Thomas Bellut, postul public german a reacţionat pozitiv, anunţând modificarea materialului despre unirea Transilvaniei cu România. "Chiar dacă termenul Anschluss nu trebuie înțeles în sensul anexării, folosirea acestuia în articolul DPA din data de 1.12.2018 a fost o greșeală regretabilă, deoarece acesta provoacă asocieri istorice false. A fost subliniat pe site-ul ZDF și mesajul a fost modificat în consecință. Vă asigurăm că, în calitate de radiodifuzor și membru al EBU, ZDF se angajează să aibă aceleași valori și același mandat ca toți radiodifuzorii publici”, au transmis reprezentanţii ZDF Televiziunii Române.

Marţi, 4 decembrie, Preşedintele-Director General SRTv, Doina Gradea, a transmis o scrisoare lui Thomas Bellut, Director General ZDF (Zweites Deutsches Fernsehen – televiziunea publică din Germania), referitoare la o ştire difuzată de postul tv în data de 1 Decembrie a.c.

Materialul, preluat de la Deutsche Presse Agentur, a fost difuzat de televiziunea germană, chiar de Ziua Naţională a României, sub titlul  « Anexarea Transilvaniei – România sărbătoreşte aniversarea de 100 de ani ».

În scrisoare, PDG al TVR arată că ştirea, difuzată de agenţia de presă germană şi preluată, fără verificare, de către ZDF este tendenţioasă, aducând prejudicii imaginii României şi demonstrând necunoaşterea totală a istoriei României şi Europei.

Preşedintele-Director General TVR a solicitat conducerii ZDF prezentarea corectă a momentului istoric de la 1 Decembrie 1918, şi a ştirii care, prin modul în care a fost redactată, contravine misiunii publice televiziunii germane.