loader

Peste 3000 de spectatori în sala virtuală a Concursului Enescu la deschidere

RECOMANDARI  TVR3 

Concursul Enescu a deschis prima etapă a competiției, în cadrul Secțiunii de Violoncel, cu 54 de mini-recitaluri de susținute de violonceliști publicate pe  www.festivalenescu.ro și supuse analizei juriului. | VIDEO

 

Etapa de violoncel se va derula până pe 3 septembrie, dată până la care publicul are acces la înregistrări pe site, iar juriul va evalua performanțele concurenților. Rezultatele vor fi anunțate pe 4 septembrie, la ora 20.00, pe www.festivalenescu.ro. Doar 12 concurenți din cei 54 vor trece în a doua etapă. Cel mai tânăr concurent are 14 ani, iar cel mai în vârstă – 31.

Pentru a crea o legătură între muzicieni și spectatori, platforma asigură trei butoane cu ajutorul cărora spectatorii pot să aplaude virtual, alegându-și intensitatea și forma reacției. De asemenea, spectatorii pot să scrie mesaje tinerilor muzicieni, pentru a-i încuraja. Reacția publicului la aceste mini-recitaluri va fi transmisă concurenților și juriilor și va fi dată publicității. Iubitorii muzicii pot să și distribuie clipurile preferate pe propriile lor conturi de socializare.

(w882) Concert At

Concursul Internațional George Enescu a început ediția din 2020 cu un public record pentru transmisiunile online ale competiției de până acum: 3.027 de spectatori au fost pe site-ul www.festivalenescu.ro, în timpul concertului de deschidere de sâmbătă, 29 august. La această audiență se adaugă și iubitorii muzicii care au urmărit transmisiunile în direct de pe canalele TVR, de la Radio România Muzical și pe alte platforme. Spre comparație, în Ateneu, ar fi putut avea acces în jur de 700 de spectatori, iar în 2018 au fost 1.656 spectatori online la Gala de deschidere.

Cu toate acestea, lipsa publicului din sală a fost o prezență în sine la acest concert unic pentru Concursul Enescu, după cum arată compozitorul Dan Dediu, al cărui triplu concert, Brahmsodia, a fost interpretat în primă audiție mondială în cadrul concertului de deschidere:

„Mi s-a făcut pielea de găină la finalul fiecărei piese din program. Validarea imediată a actului interpretativ pe care o dă ropotul de aplauze e ceva ce nu poate fi înlocuit de nimic. Nu e vorba ca nu e public in sală. Publicul a fost peste tot și a urmărit concertul in cele mai mici amănunte. Mă uitam la figurile transfigurate ale colegilor mei muzicieni din orchestră, atunci când nu cântau, ci ii urmăreau pe soliști. Erau acolo, trup și suflet cu ei. Mobilizarea aceasta a orchestrei, a dirijorului și a soliștilor a fost exemplară, și m-a impresionat. Dar cel mai mult m-a impresionat această formă de eroism prin care au asumat, după atâta muncă și efort, tăcerea sălii ca încununare a actului artistic. Momentul în care muzicienii se înclină în fața sălii goale are ceva din smerenia călugărilor din pustiu, care ating cele mai adânci experiențe și performanțe spirituale fără să bată toba, ci cresc și sporesc duhovnicește înlăuntrul propriului lor sine. Cineva spunea ca în epoca noastră eroismul a murit. Concertul de ieri a demonstrat că resursele noastre de eroism sunt intacte. A fost un act in care muzica a arătat ce este într-adevăr pentru viață: o luptă pentru demnitate, prietenie și comuniune. Cât despre piesa mea, cred ca a fost cântată cu mare dăruire, muzicalitate și tensiune estetică de către toți participanții. Sunt fericit și le mulțumesc!”, a declarat Dan Dediu.

Triplul Concert compus de Dan Dediu special pentru Concursul Enescu a fost interpretat de trei laureați din edițiile precendente: Gyehee Kim (vioară, 2016), Valentin Răduțiu (violoncel, 2011) și Victoria Vassilenko (pian, 2016) acompaniați de Orchestra Filarmonicii George Enescu, dirijată de Josep Caballé Domenech. O altă premieră din programul de deschidere a fost Concertul pentru clarinet şi orchestră de Alexandru Ştefan Murariu - lucrare distinsă cu premiul I al Concursului Enescu din 2018.

Concertul de deschidere urmează să fie urcat și pe contul de Youtube al Festivalului Enescu, iar în următoarele 30 de zile poate fi văzut și pe platforma Raiffeisen Art Proiect #StagiuneVirtuală.

Accesul la tot conținutul online al Concursului din această perioadă este gratuit. Programul complet este disponibil pe site-ul dedicat competiției AICI.  Catalogul Concursului poate fi consultat AICI.

Concursul funcționează ca o platformă internațională de lansare pentru viitorii muzicieni de marcă ai lumii și de promovare a compozițiilor lui George Enescu în rândul noii generații de artiști din toată lumea, fiind astfel o completare firească a Festivalului George Enescu, cel mai important eveniment cultural internațional organizat de România.

***

Anul acesta, Televiziunea Română este din nou co-producător şi partenerul oficial al Concursului Internaţional „George Enescu” și, continuând o tradiţie de peste o jumătate de secol, îi invită pe telespectatori să urmărească transmisiunile şi emisiunile sale dedicate acestei ediţii a evenimentului. Mai multe detalii AICI.

 

Logo

 
”Ora Regelui”, final de an regal

Sâmbătă, 27 decembrie, de la ora 9:00 vă invităm la o ediție specială ”Ora Regelui”: Seara dedicată Corpului Diplomatic de Majestatea Sa ...

Întrebările prezentului, dincolo de sărbătoare, la TVR INFO

Într-un context intern și internațional tensionat, Crăciunul aduce și momente de reflecție. Telespectatorii trăiesc bucuria Crăciunului în ...

Vedetele TVR sunt „Care pe care” pentru o cauză umanitară

Concurenţi surpriză în arena limbii române! La final de an, Ruxandra Gheorghe–Negrea şi-a provocat colegii la un duel gramatical pentru o cauză ...

Când nimic nu e sigur, totul e posibil. Întrebări și recomandări la sfârșit de an: Mai puțină minciună și mai multă mișcare!

Am adunat pentru cititorii noștri câteva articole, recomandări și invitații la instrospecție, potrivite finalului de an: Nu mai spune DA când ...

Concertul „Nicolae Kirculescu”, un omagiu de excepție, la TVR Cultural, în a doua zi de Crăciun

Vineri, 26 decembrie, de la ora 16:30, telespectatorii sunt invitați la Ateneul Român pentru un eveniment simfonic emoționant, dedicat ...

Omul și Timpul. Istoria recentă, o problemă de conștiință

Pornind de la ultima carte semnată de acad. Ioan Scurtu, Istoria de după 1989 prin experiența unui istoric, jurnalistul Rafael Udriște propune un ...

Inginerul horticultor FLORIN STĂNICĂ, în

Duminică, 28 decembrie 2025, ora 13:00, TVR Cultural şi Academia Română vă invită la "Dialoguri Academice" cu prorectorul Universităţii de ...

Crăciunul: „câte sate atâtea date, câte bordeie atâtea obiceie”

Se încheie postul Crăciunului și întâmpinăm Nașterea Domnului Iisus Hristos cu bucurie, cu datini și obiceiuri diferite de la o zonă la alta a ...

Fuego: „Vom cânta muzică ritmată, vom petrece, așa cum îi stă bine românului la noaptea dintre ani!”

Fără nicio umbră de îndoială: Fuego cântă şi ne încântă în noaptea de Revelion, la TVR. Ba chiar are şi alte surprize, pe care vă invităm să le ...

Ministrul Educației, Daniel David, și-a dat demisia luni din Guvernul României

Sistemul de învățământ din România traversează un moment de cotitură după ce Daniel David, ministrul independent al Educației, a ales să pună ...

Iuliana Tudor, „fata noastră”. Crede, iubeşte, trăieşte, dăruieşte

„Dumnezeu e ancora mea!”, mărturiseşte vedeta TVR, care alege o conştiinţă limpede în defavoarea succesului facil. Pariul ei: să transmită ...

Colind, rugăciune și emoție, de Crăciun. Maria Coman, „Acasă de Sărbători”, la TVR 1

Crăciunul este despre emoție, liniște, regăsire și bucuria de a fi împreună. Este despre acasă. Toate acestea se regăsesc în concertul deja ...

Johny Romano, în noaptea dintre ani la „Televiziunea Română prezintă: Revelion 2026”

Johny Romano, una dintre cele mai apreciate și energice voci ale muzicii tinerei generaţii, vine în premieră la TVR. Artistul care a ajuns ...

Când aplicațiile de inteligență artificială inventează știri (studiu EBU în 18 țări)

Când vine vorba despre știri, aplicațiile de inteligență artificială nu reușesc să redea corect informațiile, nu oferă contextul potrivit, nu fac ...

Relația dintre perfecționism și performanța sportivă

Perfecționismul îmbrățișează două dimensiuni — pe de o parte tendința de a urmări standarde foarte înalte și, pe de altă parte, temeri legate de ...