Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES

O istorie a mesajelor subliminale, în documentarul de vineri de la TVR 1

TVR.RO | Miercuri, 20 Septembrie 2017
Acest film alert explorează folosirea aşa-numitelor imagini şi mesaje subliminale în publictate, muzică, film, propaganda politică sau armată. Partea a doua a documentarului „Programarea subliminală” se vede vineri, 22 septembrie, ora 22.20.

Programarea subliminală este un film documentar despre istoria mesajelor subliminale în America. Conform mai multor autorităţi, încă din anii ’50, conţinutul subliminal a fost livrat prin diferite tipuri de media. Armata modernă a fost acuzată de aceste practici în timpul războiului terorii. Regizorul filmului, Jeff Warrick, îşi conduce călătoria prin subconştientul minţilor noastre examinând istoria, cercetările ştiinţifice şi efectele potenţiale ale acestor tehnici în societate.

(w500)

Destul de întins ca dimensiuni (două episoade, cu durata de 50 de minute fiecare), conţinând interviuri revelatoare, anecdote pline de umor, dar şi efecte vizuale, acest film alert explorează folosirea aşa-numitelor imagini, mesaje subliminale în publictate, muzică, film, propaganda politică sau armată. Este prezentată întreaga istorie a mesajelor subliminale, de la imaginile cu conţinut sexual ascuns din desenele animate Disney or mesajele sataniste din muzica rock până la experimente de genul celui al lui James Vicary, când, în 1957, sloganul “Drink coca-cola” a fost strecurat între frame-urile filmelor rulate în cinema.

(w640)

(w640)

Ceea ce încearcă Jeff Warrick în filmul său este să determine dacă aceste tactici manipulative au reuşit în „Programarea unei Naţiuni” sau dacă programarea subliminală poate fi încadrată în ceea ce considerăm a fi legendă urbană. E rândul telespectatorilor să îşi spună părerea. Vineri seară, de la ora 22.20, când TVR 1 programează filmul documentar Programarea subliminală.

(w640)