loader
Foto

Serviciile Publice Media oferă asistență publicului în perioada de criză

Pe măsură ce infecția cu COVID-19 se răspândește în Europa, audiența se întoarce la siguranța informației oferită de serviciile publice media, pentru acuratețea știrilor, în acest context mult prea repede schimbător.

 

Potrivit unui raport realizat de EBU, posturile publice au răspuns la provocările cauzate de pandemie, prin modificarea rapidă a programelor. Noile oferte de conținut de program au contribuit la stimularea solidarității, au reunit oamenii în combaterea crizei și au promovat industriile creative.

De exemplu, Radiodifuziunea Elvețiană (SRF) a crescut numărul pieselor muzicale difuzate pe canalele sale de radio pentru a  sprijini artiștii locali, iar Radioteleviziunea Finlandeză (YLE) a oferit programe de teatru tv. În Marea Britanie,  posturile locale de radio BBC s-au  alăturat grupurilor de voluntari pentru a-i ajuta în acordarea sprijinului pentru persoanele în vârstă sau care nu se pot deplasa de la domiciliu.

Publicul s-a orientat în număr tot mai mare către serviciile publice media (PSM) unde găsesc informații corecte și transmise în timp util. Acestea au extins numărul emisiunilor de știri, au creat talk-show-uri dedicate și au oferit oportunități de interacțiune cu publicul.

Datele de audiență de pe 18 piețe europene cheie (inclusiv Marea Britanie, Franța, Spania, Italia și Germania) arată că tot mai multe persoane folosesc serviciile publice media pentru știrile pe care le consideră de încredere, transmise în timp real și pentru informațiile despre criză. Audiența buletinelor de știri de seară s-a dublat, iar cea din timpul zilei a crescut în medie cu 14%.

Știrile online transmise de  PSM oferă publicului un flux continuu de informații de încredere despre evoluțiile din toate țările. Audiența acestora aproape s-a triplat și continuă să crească, pe măsură ce criza avansează.

Învățământul a căpătat, de asemenea, o nouă semnificație pentru serviciile PSM, deoarece, în urma închiderii multor școli din Europa, difuzorii și-au intensificat oferta pentru copii și tineri, prin creșterea conținutului educațional pe diferite platforme online.

În întreaga Europă, serviciile publice media au fost provocate să și distreze publicul care se află acasă și care este privat de multe activități de agrement. În Italia, RAI a lansat un nou canal de televiziune cu evenimente sportive din arhivă, iar Televiziunea Cehă a creat un nou canal „CT3”, de asemenea cu conținut de arhivă, dedicat publicului mai în vârstă.

Noel Curran, Directorul General EBU, a declarat: „Serviciile publice media asigură informații vitale milioanelor de cetățeni din întreaga Europă, în timpul acestei perioade provocatoare. EBU continuă să-și sprijine membrii în activitatea lor, oferindu-le o rețea pentru a împărtăși idei și a învăța din experiențele celorlalți, pentru a crea oportunități de schimb de conținut, într-un moment în care producțiile sunt amânate și pentru a înlesni colaborarea în vederea raportării în timp util și precis, atunci când este nevoie cel mai mult.“

FILM.TVR.RO

Logo

 
A doua Românie: O pledoarie pentru digitalizarea sănătății

Joi, 28 martie, invitata Corinei Dobre la ”A doua Românie” este Teodora Popa, o tânără cercetătoare din Londra specializată în genetică, care ...

Pictorul Alexandru Rădvan, la „Biografii necesare”: Tot timpul mi-am tăiat punţile din spate. Ca să nu mă mai pot întoarce

Pictorul Alexandru Rădvan este primul invitat al celui de-al treilea sezon „Biografii necesare”, emisiune realizată de artista vizuală Ileana ...

Despre mătuşi fabuloase şi secretele cafelei, la

Cele mai apreciate programe ale TVR 2 au pregătit ediţii în premieră. La „Istorii de bun gust”, fiecare poveste se leagă şi de un secret culinar. ...