loader
Foto

Fotbalul este rege şi în audienţe. TVR 1, din nou lider, cu meciul Finlanda – România

Partida din preliminariile UEFA EURO 2016, disputată marţi, 14 octombrie, la Helsinki şi transmisă în direct de TVR 1, TVR HD şi TVR+, a fost cel mai urmărit program tv în România, pe toată durata zilei.

 

Marţi seară, fotbalul a fost din nou rege în televizoarele românilor. În ciuda orei relativ târzii pentru o zi lucrătoare, milioane de microbişti au urmărit la TVR 1 confruntarea dintre echipele Finlandei şi României, partidă din preliminariile UEFA EURO 2016. Transmis în direct din Helsinki, meciul a pus din nou TVR 1 pe poziţia de lider de audienţă pe toate segmentele de public.

În medie, 2.375.000 de români au stat cu ochii pe televizor marţi seară, TVR 1 înregistrând, pe intervalul orar 21.47-23.38, un rating* mediu de 12,8% şi o cotă medie de piaţă** de 29% la nivel naţional. TVR a înregistrat astfel cea mai mare audienţă a zilei de 14 octombrie, pe teritoriul României. În ceea ce priveşte publicul din mediul urban, partida Finlanda-România a fost urmărită de 1.345.000 de telespectatori (rating mediu 13,4%, share mediu 28%), dintre care 636.000 reprezintă targetul comercial (12,7% rating mediu, respectiv 29,7% cotă medie de piaţă).

Cel mai urmărit moment al meciului s-a înregistrat la ora 22.31, când nu mai puţin de 2.816.000 de români urmăreau la TVR 1 evoluţia tricolorilor pe Stadionul Olimpic din Helsinki (rating 15,2%, share 31,7% la nivel naţional). Intervalul de după marcarea primului gol al României a fost cel mai urmărit de publicul urban şi tânăr, la ora 23.00 înregistrându-se 1.602.000 de telespectatori din segmentul urban (rating 15,9%, share 36,5%), respectiv 761.000 de persoane din segmentul comercial (rating 15,2%, share 38,4%).

Şi portalul TVR+ a înregistrat o creştere semnificativă a traficului datorită meciului. Astfel, peste 70.000 de vizitatori unici au urmărit partida pe portalul Televiziunii Române, care ieri a înregistrat aproape 95.000 de vizite.

Studio Fotbal, emisiunea de analiză şi dezbateri pe teme fotbalistice care a urmat meciului, a înregistrat, de asemenea, cea mai bună audienţă pe intervalul său de difuzare, 23.47-0.12. În medie, 861.000 de români au urmărit, intervenţiile moderatorului Cristian Mândru şi ale invitaţilor săi, cifră aproape dublă faţă de următorul post tv clasat, Kanal D. La nivel naţional, TVR 1 a înregistrat, pe durata emisiunii, un rating mediu de 4,7% şi un share mediu de 18,9%. În medie, 481.000 dintre telespectatorii Studio Fotbal sunt din mediul urban (rating mediu 4,8%, share mediu 16,6%), iar 256.000 reprezintă targetul comercial (rating mediu de 5,1% şi cotă medie de piaţă de 18,6%).

Întâlnirea dintre reprezentativele Finlandei şi României a avut loc la exact la 41 de ani de la partida istorică disputată între cele două echipe la Bucureşti (pe 14 octombrie 1973), în care tricolorii au obţinut o victorie fără drept de apel în faţa finlandezilor: scor final, 9-0.

Telespectatorii TVR pot urmări, în exclusivitate, toate cele zece partide ale României pentru calificarea la UEFA EURO 2016: Grecia – România (7 septembrie 2014, încheiat cu scorul de 1-0), România – Ungaria (11 octombrie 2014, încheiat cu 1-1), Finlanda – România (14 octombrie 2014, scor 0-2), România - Irlanda de Nord (14 noiembrie 2014), România - Insulele Feroe (29 martie 2015), Irlanda de Nord – România (13 iunie 2015), Ungaria – România (4 septembrie 2015), România – Grecia (7 septembrie 2015), România – Finlanda (8 octombrie 2015) şi Insulele Feroe – România (11 octombrie 2015). Toate meciurile sunt precedate şi urmate de studiouri de dezbateri.

În această toamnă, TVR continuă o tradiţie începută în 1960, la preliminariile primului turneu european de fotbal. De atunci, TVR a transmis, o dată la patru ani, meciurile României în calificările pentru Campionatul European. Din 1960 până în prezent s-au disputat 14 ediţii, EURO 2016 fiind ediţia cu numărul 15. Toate meciurile României de calificare la UEFA EURO 2016 sunt transmise în direct şi exclusiv la TVR.


*Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din universul targetului analizat.

**Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).


Sursa: Kantar Media

Copyright: ARMA

Prelucrare: SRTv

FILM.TVR.RO

Logo

 
Reporter special - Matematica în universul adolescenței | VIDEO

Joi, 18 aprilie, de la ora 18.30, la TVR Iași, am vorbit despre voință, perseverență și perfomanță în școala românească.

Documentarul „Totul nu va fi bine”, despre efectele accidentului nuclear de la Cernobîl asupra unei generații, în 25 aprilie, la TVR Cultural. Filmele săptămânii

Între 22 și 28 aprilie, TVR Cultural le propune telespectatorilor dramele „Pielea” (1981) și „Anii noștri de glorie” (2020) și documentarul ...

Mădălina Dobrovolschi şi Bogdan Muzgoci, gazdele campaniei „Omul anului” la TVR

Din 25 aprilie, în fiecare joi, de la ora 18.00, la TVR 1, Mădălina Dobrovolschi şi Bogdan Muzgoci ne prezintă câte două reportaje-portret ale ...