loader
Foto

Campania „România Optimistă" a Ştirilor TVR, în topul audienţelor TVR 1

Campania Ştirilor TVR continuă până pe 15 septembrie, la Telejurnal şi pe stiriletvr.ro

 

25 de ştiri şi reportaje despre o Românie optimistă au putut fi urmărite în cele 5 săptămâni de campanie a Ştirilor TVR de până acum, campanie care poartă numele „România Optimistă”. Între 15 iulie şi 15 septembrie, Ştirile TVR derulează campania „România Optimistă", care presupune difuzarea zilnic, de luni până vineri, în cadrul Telejurnalului de la ora 20.00 de la  TVR 1, cu preluare pe site-ul stiriletvr.ro, a unei ştiri despre un fapt pozitiv din România.

Conform datelor de audienţă furnizate de Kantar Media şi prelucrate de TVR, reportajele campaniei „România Optimistă” (măsurată separat de Telejurnal) se situează pe primele trei poziţii în topul audienţelor emisiunilor postului TVR 1. În multe zile, campania s-a situat chiar pe primul loc. Astfel, din 15 iulie până în prezent, la nivel naţional, peste 5 milioane de telespectatori au vizionat cel puţin un minut din campania Ştirilor TVR (reach cumulat de 5.204.000, ceea ce corespunde unui procent de 27,4% dintre telespectatori). Cea mai urmărită ştire despre România optimistă s-a difuzat pe 31 iulie, când 577.000 de români (3% rating mediu şi 8,4% cotă medie de piaţă) la nivel naţional au urmărit povestea afacerii iniţiate de crescătorul de prepeliţe din Târgu Mureş. Pe locul al doilea s-a situat materialul despre primul medic din România specializat în realizarea de intervenţii intrauterine, această ştire fiind vizionată în 30 iulie, la TVR 1, de o medie de 532.000 de telespectatori (2,8% rating mediu şi 7,5% cotă de piaţă medie). Istoria IT-istului care a lansat o afacere cu legume, din prima zi a campaniei, se situează pe locul al treilea, adunând în faţa micilor ecrane o medie de 502.000 de telespectatori (2,7% rating şi 7,3% cotă de piaţă). La nivel urban, cea mai urmărită ştire din „România optimistă” a fost difuzată pe 7 august (217.000 de telespectatori au vizionat în medie acest material).

„Printre cele mai accesate, vizionate şi comentate ştiri se numără reportajul despre crescătorul de prepeliţe din Mureş (Sebastian Suciu din Mureş a avut curaj să pună pe picioare o afacere de familie. A pornit de la câţiva pui şi astăzi vinde zilnic câteva sute de ouă. Aşa a ajuns model pentru mulţi vecini, care se gândesc serios să crească şi ei păsări) sau despre un om de afaceri din Valea Jiului, care a cumpărat... satul în care s-a născut (Ideea lui este să construiască o staţiune turistică, unde oamenii să vină şi să trăiască pentru câteva zile viaţa autentică de la ţară, într-o zonă superbă de munte). Pentru că am primit destule comentarii şi sugestii de materiale chiar de la telespectatori, încercăm să realizăm reportaje şi pe baza acestor propuneri”, ne-au spus Anca Lăzărescu şi Alin Petrică, cei doi producători ai campaniei „România Optimistă” a Ştirilor TVR.

Fiecare reportaj al campaniei este urmat de opiniile unei personalităţi pe tema optimismului la români. Acestea sunt filmate sub forma unor testimoniale, iar până acum, printre cei care şi-au exprimat opinia se numără sociolgi, psihologi, istorici, economişti, oameni de afaceri, oameni de cultură, artişti. Adrian Vasilescu, Alina Mungiu Pippidi, Marcel Iureş, Răzvan Theodorescu, Mihaela Miroiu, Dan C. Mihăilescu, Constantin Bălăceanu Stolnici, Maia Morgenstern şi sociologul Vasile Dâncu s-au alăturat campaniei Ştirilor TVR. Sâmbăta, echipa Ştirilor TVR prezintă o sinteză a celor cinci reportaje din timpul săptămânii, iar duminica - un colaj cuprinzând declaraţiile analiştilor care au vorbit în timpul săptămânii.

Toate materialele din cadrul campaniei „România optimistă" sunt postate pe site-ul Ştirile TVR, în cadrul unei secţiuni speciale, care poartă acelaşi nume şi, de asemenea, pe pagina www.facebook.com/StirileTVRonline.

 

Despre campania România Optimistă

Scopul acestei campanii este ca, într-un peisaj media copleşit de negativ, violenţă, lipsă de speranţă şi goană după audienţă, telespectatorii să-şi readucă aminte că în România se petrec nenumărate fapte bune. De altfel, românii sunt invitaţi să-şi împărtăşească ei înşişi propriile exemple. Este o încercare de a prezenta eforturile şi reuşitele oamenilor de lângă noi, campania propunându-şi să contrabalanseze tendinţa negativistă a ştirilor care ne înconjoară.

Echipa Ştirilor TVR doreşte ca, prin campania „România Optimistă", să arate şi „partea plină a paharului”, lucrurile bune care se întâmplă la tot pasul şi pe care oamenii pot reîncepe să le aprecieze.

La realizarea acestei campanii contribuie jurnalişti, producători, cameramani şi editori de imagine din Bucureşti şi de la studiourile teritoriale ale TVR, precum şi corespondenţii din ţară ai Ştirilor TVR. Campania fiind interactivă, site-ul stiriletvr.ro publică, în cadrul unei secţiuni speciale, toate materialele difuzate, dar şi comentariile şi exemplele oferite de telespectatori. Poveştile lor încă pot deveni ştiri ale campaniei, alături de materialele proprii care vor susţine campania „România Optimistă".

 

 

FILM.TVR.RO

Logo

 
A doua Românie: O pledoarie pentru digitalizarea sănătății

Joi, 28 martie, invitata Corinei Dobre la ”A doua Românie” a fost Teodora Popa, o tânără cercetătoare din Londra specializată în genetică, care ...

Pictorul Alexandru Rădvan, la „Biografii necesare”: Tot timpul mi-am tăiat punţile din spate. Ca să nu mă mai pot întoarce

Pictorul Alexandru Rădvan este primul invitat al celui de-al treilea sezon „Biografii necesare”, emisiune realizată de artista vizuală Ileana ...

Despre mătuşi fabuloase şi secretele cafelei, la

Cele mai apreciate programe ale TVR 2 au pregătit ediţii în premieră. La „Istorii de bun gust”, fiecare poveste se leagă şi de un secret culinar. ...