Potrivit cercetărilor recente din domeniul sănătăţii, consumul frecvent al băuturile dulci poate avea urmări dramatice asupra organismului: obezitate, diabet, boli cardiace, cancer pancreatic. Studiile întreprinse de Harvard School of Public Health sugerează că băuturile dulci contribuie la o creştere a obezităţii şi a tipului 2 de diabet. Cercetări publicate de American Journal of Clinical Nutrition corelează consumul băuturilor dulci cu bolile cardiace, conform Medical News Today.
Un nou studiu, publicat în revista Cancer Epidemiology, Biomarkers and Prevention, afirmă că două sticle de băuturi dulci pe săptămână cresc riscul declanşării cancerului pancreatic.
Testele pentru acest studiu au fost făcute pe 60.000 de voluntari asiatici. Participanţii la teste au fost în cea mai mare parte bărbaţi tineri, fumători sau consumatori de alcool, de produse bogate în calorii, precum şi de băuturi dulci. Voluntarii obişnuiau să consume cel puţin două sticle de băuturi dulci pe săptămână.
Experţii presupun că principalul vinovat în cazul cancerului de pancreas este zahărul, dar au încercat să găsească posibile legături şi cu consumul altor alimente, cum ar fi carnea roşie.
Foto: Wikipedia